Pravno ekonomska klinika


Katedra trgovačkog prava

     

 Dobrodošli na stranice Pravno - ekonomske klinike Osijek!

 

PRAVNO EKONOMSKA KLINIKA:

Raspored timova Pravno ekonomske klinike:

 

 

 

Što je Pravno ekonomska klinika?

Pravno ekonomska klinika je interdisciplinarni projekt Pravnog fakulteta u Osijeku i Ekonomskog fakulteta u Osijeku putem kojeg studenti ovih dvaju Fakulteta pružaju besplatne savjetodavne stručne usluge u prvom redu osječkim malim i srednjim poduzećima uz mentorstvo profesora, odvjetnika, sudaca te stručnjaka iz prakse. Pravno ekonomska klinika nastala je na inicijativu Katedre za trgovačko pravo Pravnog fakulteta u Osijeku i UNESCO Katedre za poduzetništvo Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Projekt Klinike nastao je uz potporu poduzetničkog inkubatora BIOS, Centra za poduzetništvo Osijek, osječkih odvjetnika i odvjetničke komore u Osijeku, osječkih sudaca te Hrvatske udruge poslodavaca.

Rad Pravno ekonomske klinike možete pratiti i na službenoj Facebook stranici Pravno ekonomske klinike.

Kontakt

Stranke se mogu naručiti za termin u Pravno ekonomskoj klinici putem e-maila: pravnaklinika.osijek@gmail.com

D.o.o. vs. jd.o.o. vs. obrt

Datum objave: 04.04.2017.


DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU

Prednosti:

Odgovornost za obveze kod društva s ograničenom odgovornošću je samo do visine kapitala unesenog u poduzeće, relativno je lako dobiti kapital, kontinuitet poslovanja zbog lakog prijenosa vlasništva.

 

Nedostaci:

Visoki početni troškovi pri osnivanju, propisani minimalni kapital od 20.000, 00 kuna, stroga zakonska regulativa te složen postupak gašenja poduzeća.

 

JEDNOSTAVNO DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU

Prednosti:

Jeftin i brz postupak osnivanja, neznatan temeljni kapital, članovi ne odgovaraju za obveze društva.

 

Nedostaci:

Složen postupak gašenja poduzeća, stroga zakonska regulativa kao kod društva s ograničenom odgovornošću.

 

Postupak osnivanja društva s ograničenom odgovornošću i jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću i potrebna dokumentacija

  • Odabir imena tvrtke
  • Provjeriti dostupna imena
  • Za j.d.o.o. – naziv tvrtke obavezno sadrži i djelatnost kojom se bavi
  • Odabir djelatnosti

 

  • Sjedište tvrtke

Prilikom registracije tvrtke dužni ste prijaviti adresu poslovanja

  • Adresa poslovanja može biti i u iznajmljenom prostoru
  • Trebate imati ugovor o najmu za korištenje prostora
  • Ukoliko želite imati tvrtku prijavljenu kod kuće – potrebno je izraditi ugovor o najmu sa sobom ili vlasnikom nekretnine
  • Javni bilježnik

Ovjeriti dokumente:

  • Prijava za upis u sudski registar
  • Osnivački akt ili izjavu o osnivanju društva
  • Izjavu članova ovlaštenih za zastupanje društva o prihvaćanju postavljanja
  • Odluka o imenovanju članova uprave
  • Potpis direktora ili potpise članova uprave
  • Potpise članova nadzornog odbora (ako društvo ima nadzorni odbor)
  • Odluka o određivanju adrese društva
  • Izjava o nepostojanju nepodmirenih dugovanja

Dokumenti:

  • Osobna iskaznica ili putovnica (obvezna za strane državljane)
  • Obvezna je nazočnost svih osnivača i drugih osoba čije je potpise potrebno ovjeriti.
  • Banka - uplata temeljnog kapitala

Dokumentacija

  • Rješenje o upisu u sudski registar
  • Osobna iskaznica
  • Potvrda o pologu mora se predati pri registraciji društva

Temeljni kapital

  • D.O.O. – 20.000, 00 kn
  • J.D.O.O. – 10, 00 kn
  • Državni zavod za statistiku

Dostaviti DZS-u:

  • Preslika Rješenja o upisu u trgovački registar
  • RPS obrazac – ispuniti i ovjeriti potpisom i pečatom
  • Kopija OIB-a tvrtke
  • Dokaz o uplati korist žiroračuna (IBAN) Državnog proračuna

 

  • Izrada pečata

Pečata sadrži naziv društva te se uz narudžbu za izradu pečata prilaže kopija Rješenja o upisu u sudski registar

  • Otvaranje računa u banci

Dokumentacija:

  • Rješenje o upisu u sudski registar (priložiti presliku, izvornik dati na uvid)
  • Obavijest o razvrstavanju Državnog zavoda za statistiku (priložiti presliku, izvornik dati na uvid)
  • Pečat
  • Osobna iskaznica
  • Radi se prijenos temeljnog kapitala sa privremenog računa na novootvoreni žiro
  • Prijava na poreznu upravu

Dokumentacija:

  • Set rješenja od registracije kod Trgovačkog suda
  • Obavijest o razvrstavanju poslovnog subjekta od DZS-a
  • Potpisni karton žiro-računa
  • Ugovor o najmu poslovnog prostora (ako je prostor u najmu)
  • Ugovor o obavljanju računovodstvenih usluga ili Izjava da će društvo samostalno obavljati računovodstvo
  • Izjava da od osnutka do predaje nije obavljana djelatnost niti izdavani računi

 

Za j.d.o.o.

  • Ista dokumentacija kao i za d.o.o. s time da se na uvid dostavljaju sljedeći dokumenti:

Na uvid :

  • Rješenje o upisu u sudski registar
  • Obavijest o razvrstavanju po NKD-u
  • Potpisni karton
  • Ugovor o vođenju poslovnih knjiga
  • Ugovor o najmu poslovnog prostora
  • Zdravstveno i mirovinsko osiguranje

 

HZMO:

Dokumentacija:

  • Za poduzeće: Prijava o početku poslovanja obveznika plaćanja doprinosa (Tiskanica M- 11P)
  • Za djelatnika: Prijava o početku (Tiskanica M-1P)
  • Rješenje o upisu u sudski registar
  • Obavijest o razvrstavanju društva od strane DZS-a
  • Pečat
  • Osobna iskaznica
  • Do tri radnika: prijave i odjave mogu se izvršiti na šalterima HZMO
  • Preko tri radnika: obavezna je prijava putem servisa e-Mirovinsko

 

Za j.d.o.o.

  • Ista dokumentacija kao i za d.o.o. s time da sena uvid dostavljaju sljedeći dokumenti:

Na uvid:

  • Ugovor o radu

 

HZZO:

Dokumentacija:

  • Prijava o obvezniku uplate doprinosa (Tiskanica 1)
  • Prijava na osnovno zdravstveno osiguranje za osiguranu osobu (Tiskanica 2 )
  • Prijava na osnovno zdravstveno osiguranje člana obitelji Tiskanica 2

 

Za j.d.o.o.

Ista dokumentacija kao i za d.o.o. s time da se na uvid dostavljaju sljedeći dokumenti:

  • Rješenje o upisu u sudski registar
  • Obavijest o razvrstavanju Državnog zavoda za statistiku
  • Pečat
  • Osobna iskaznica
  • Ugovor o radu
  • Odluka nadležnog upravnog tijela

Dokumentacija:

  • Odluka nadležnog upravnog tijela o zadovoljavanju tehničkih, zdravstvenih, ekoloških i
    drugih uvjeta – dostaviti trgovačkom sud

 

OBRT

Postoje tri vrste obrta:

  • Slobodni obrt - kao uvjet obavljanja se ne traži ispit o stručnoj osposobljenosti ili majstorski ispit, nego samo ispunjavanje općih uvjeta za obavljanje obrta.
  • Vezani obrt- osim općih uvjeta traži se ispit o stručnoj osposobljenosti, odgovarajuća stručna sprema te majstorski ispit.
  • Povlašteni obrt- obrti koje obrtnik smije obavljati samo na temelju povlastice, tj. dozvole koju izdaje nadležno ministarstvo, odnosno drugo tijelo čija je nadležnost propisana posebnim propisom.

Prednosti:

Jednostavno osnivanje, nije propisan temeljni kapital ni temeljni ulozi, jednostavnost izrade godišnjeg obračuna, raspolaganje gotovim novcem, mogućnost brzog početka obavljanja djelatnosti nakon podnošenja zahtjeva za registraciju obrta.

 

Nedostaci:

Obuhvaća znatno manje područje djelatnosti, odgovornost obrtnika cjelokupnom imovinom, porezni tretman obveznika poreza na dohodak u odnosu na obveznike poreza na dobit.

 

Postupak otvaranja obrta i potrebna dokumentacija

  • Provjera stručne spreme - Pravilnik o vezanim i povlaštenim obrtima NN 42/2008
  • Definirati naziv obrta- željeni naziv, tip obrta i podaci o vlasniku
  • Odabir djelatnosti- Odabrati djelatnost iz Nacionalne klasifikacije djelatnosti
  • Prijava za osnivanje obrta - dva načina
  1. a) dolaskom u nadležni ured državne uprave u županiji – ovisno o lokaciji sjedišta obrta
    b) putem aplikacije e-Obrt

Dokumentacija:

  • Preslika osobne iskaznice
  • Liječničko uvjerenje Medicine rada
  • Ugovor o najmu prostora ili dokaz o vlasništvu
  • Za vezane obrte – Završna svjedodžba
  • Ovisno o djelatnosti – ishoditi minimalne tehničke uvjete, licencije, koncesije
    prije početka rada
  • Izvršiti uplate za otvaranje obrta i troškove izdavanja obrtnice
    Potrebne žiro račune i iznose ćete dobiti u Uredu državne uprave.
  • Izdavanje obrtnice, registracije i biljezi
  • Troškove registracije obrta uplaćujete u banci ili pošti – biljezi u protuvrijednosti 70, 00 kn
  • Predati dokumentaciju u registarskom uredu
  • Da odlukom suda časti nije izrečena mjera zabrane obavljanja djelatnosti (potvrda Hrvatske obrtničke komore)
  • Da pravomoćnom sudskom presudom i rješenjem o prekršaju nije izrečena sigurnosna mjera ili zaštitna mjera zabrane obavljanja djelatnosti (uvjerenje Ministarstva pravosuđa)
  • Vrijeme obrade zahtjeva – 7 do 21 dana
  • U Uredu državne uprave preuzimate Rješenje o registraciji obrta, tj. Obrtnicu
  • Izrada pečata
  • Pečat: treba sadrži naziv obrta i adresu
  • Za izradu: gradskom uredu za gospodarstvo dostaviti kopiju Rješenja o upisu obrta u obrtni registar
  • Otvaranje računa u banci

Dokumentacija:

  • Osobna iskaznica
  • Rješenje o registraciji obrta
  • Obrtnica
  • Pečat
  • Rješenje o minimalnim tehničkim uvjetima
  • Dokaz o pravu korištenja prostora
  • Preslika rješenja Trgovačkog suda o upisu u sudski registar ili rješenje o upisu obrta u Obrtni registar
  • Dokaz da se građevina može koristiti odnosno izdati rješenje za obavljanje djelatnosti sukladno odredbama Zakona o prostornom uređenju i gradnji
  • Izvješće o ispravnosti električnih instalacija
  • Podizanje obrtnice

Dokumentacija:

  • Osobna iskaznica
  • Žig
  • Obrasci RPO, RPO-A, RPO-B
  • Fotokopija ugovora o najmu/korištenju poslovnog prostora (treba za Poreznu)
  • Fotokopija potvrde o otvaranju obrta (treba za HZMO
  • Tiskanice M-1P, M-11P za mirovinsko
  • Ispunjene tiskanica 1 (2 primjerka) i tiskanica 2 (3 primjerka) za zdravstveno osiguranje
  • Porezna uprava

U Poreznoj upravi predajete:

  • Obrasce RPO
  • Fotokopije rješenja o otvaranju obrta i otvaranja poslovnoga računa u banci
  • Ugovor o najmu prostora za poslovanje

 

  • Mirovinsko i zdravstveno osiguranje

HZMO :

  • Prijava o početku poslovanja obveznika plaćanja doprinosa (Tiskanica M-11P)
  • Prijava o početku osiguranja vlasnika/vlasnice obrta (Tiskanica M-1P)
  • Obrazac M-2P i M-12P
  • Tiskanica SOD (samostalni obveznik doprinosa) u 2 primjerka
  • Preslika osobne iskaznice • Preslika rješenje o početku poslovanja obrta
  • Preslika potpisnog kartona u banci
  • Preslika potvrde o OIB-u * Na temelju svog OIB-a izvadite potvrdu o radnom stažu (potrebno za HZZO)

HZZO :

  • Tiskanica T-1 – ispunjena i ovjerena pečatom obrtnika
  • Preslika rješenja o početku obavljanja gospodarske djelatnosti obrta– Županijski ured za gospodarstvo
  • Prijava na HZMO (kopija M-11P)
  • Prijava obrtnika – tiskanica T-2 – ispunjena i ovjerena pečatom obrtnika
  • Prijava na HZMO (kopija M-1P)
  • Preslika osobne iskaznice ili uvjerenje MUP-a o prebivalištu ili odobrenom stalnom boravku
  • Izdavanje računa

Nabaviti servis za izdavanje računa