Interdisciplinarna edukacija prema ovom programu sadrži s jedne strane elemente prava (prava djeteta u obiteljskim sudskim i upravnim postupcima, prekršajnim i kaznenim postupcima, postupcima s prekograničnim elementom, prava djeteta migranata i azilanata), a s druge strane elemente psihologije i psihološke medicine (razvojna psihologija, komunikacija u radu s djecom, oblici komunikacije s ranjivim djetetom i djetetom nesklonima suradnji, prepoznavanje i pristup psihički traumatiziranom djetetu i djetetu izloženom visokokonfliktnom obiteljskom ili drugom okruženju).
Cilj Interdisciplinarnog programa cjeloživotnog učenja „Dijete u pravosuđu“ je stjecanje dodatnih kompetencija i usavršavanje u području zaštite procesnih prava djeteta i komunikacije s djetetom u pravosuđu. U tom smislu, program je usmjeren stjecanju specifičnih znanja i produbljenom razumijevanju prava djece u vezi sa sudskim i drugim postupcima koji ih se tiču, te specifičnosti pojedinih vrsta postupaka u kojima se dijete pojavljuje u različitim procesnim ulogama. Program je, isto tako, usmjeren razvoju kompetencija komuniciranja s djetetom na djetetovoj razini razumijevanja, uzimajući u obzir dob i zrelost djeteta, njegovo emocionalno stanje, kao i specifičnosti poput djetetovog invaliditeta, poteškoća u komunikaciji ili manipulacije djetetom od strane bliskih osoba.
Nakon uspješnog završetka Interdisciplinarnog programa cjeloživotnog učenja „Dijete u pravosuđu“, polaznici će moći :
- razlikovati materijalna i procesna prava djeteta, različite vrste sudskih i izvansudskih postupaka u kojima se dijete može pojaviti u različitim procesnim ulogama;
- ostvariti komunikaciju s djecom na način primjeren određenoj dobi, zrelosti i emocionalnom stanju djeteta, uzimajući u obzir kontekst postupka i procesne uloge u kojoj se dijete pojavilo;
- ispitati mišljenje i želje djeteta, informirati ga na njemu prikladan način o postupcima koji se vode i koji utječu na djetetova prava, te posljedicama koje proizlaze iz odluka nadležnih tijela;
- prepoznati ograničenja u komunikaciji s djetetom te potrebu zaštite djetetove dobrobiti drugim pravnim mehanizmima.
Ostale (specifične) kompetencije koje polaznici stječu završetkom programa sadržane se u sedmom poglavlju ovoga elaborata (8. Oblik i opis programa), u dijelu u kojem se daje opis svakog pojedinog predmeta i navode njegovi ishodi učenja.