Uredsko poslovanje


Gospodarske znanosti

Naziv predmeta

UREDSKO POSLOVANJE

Nositelj predmeta

Izv. prof. dr. sc. Rajko Odobaša

Studijski program

Stručni upravni studij

Status predmeta

Obvezni

Godina (semestar)

Treća godina (VI. semestar)

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

4

Broj sati (P+V+S)

(30+0+0)

 

Ciljevi predmeta

Izložiti i protumačiti sustave uredskog poslovanja u RH i njihovu važnost za kvalitetno obavljanje glavnih poslova u organima (tijelima) uprave i stručnim službama Sabora i Vlade RH, Uredu Predsjednika Republike i drugim državnim tijelima, te u službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti; izložiti i proanalizirati organizacijsku strukturu pisarnice i pismohrana kao dijelova tijela i službi u kojima se najčešće odvija uredsko poslovanje; definirati i objasniti temeljne pojmove i načela uredskog poslovanja; izložiti i objasniti dijagrame radnji ili postupaka kroz koje se odvija uredsko poslovanje u tijelima državne uprave i drugim organima RH; demonstrirati na praktičnim primjerima i u stvarnom upravnom okruženju tijek odvijanja uredskog poslovanja u odabranom upravnom tijelu te pokzati i ukazati na važnost uredskog poslovanja kao skupa propisanih radnji za obavljanje glavnih poslova i zadaća upravnih i drugih državnih tijela.

 

Očekivani ishodi učenja za predmet

  1. Nakon završenog kolegija student će moći:
  2. Prepoznati važnost različitih sustava uredskog posloovanja za uredno, zakonito i ekonomično obavljanjeglavnih zadaća tijela i organizacija u svakom od sustava;
  3. Definirati i objasniti sadržaj i značenje glavnih pojmova i načela uredskog poslovanja u organijma uprave i drugim državnim tijelima, te službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti;
  4. Opisati i objasniti organizacijsku strukturu dijelova organa uprave i drugih tijela i pravnih osoba u kojima se najčešće i uglavnom odvija uredsko poslovanje;
  5. Izraziti i opisati sadržaj dijagrama svake od radnji kroz koje se odvija uredsko poslovanje;
  6. Koristiti i demonstrirati praktična znanja o tehnici sprovođenja uredskog poslovanja na svakoj od razina (radnji) uredskog poslovanja.

 

Sadržaj predmeta

Definicije uredskog poslovanja u užem, širem i najširem smislu;

  1. Sustavi uredskog poslovanja: u tijelima državne uprave, u pravosudnim organima i trgovačkim društvima;
  2. Pravni izvori reguliranja uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i stručnih službi Hrvatskoga sabora i Vlade Republike Hrvatske, Ureda predsjednika Republike Hrvatske i drugih državnih tijela, tijela i službi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti;
  3. Temeljni pojmovi uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima, te tijelima i službama jedinica lokalne i regionalne samouprave;
  4. Načela uredskog poslovanja;
  5. Informatizacija uredskog poslovanja;
  6. Primitak, otvaranje i pregled pošiljki;
  7. Upisivanje pismena i vođenje uredskih evidencija (očevidnika);
  8. Dostava pismena u rad;
  9. Administrativno-tehnička obrada akta;
  10. Otpremanje akata;
  11. Rokovnih predmeta;
  12. Stavljanje predmeta u pismohranu i čuvanje;
  13. Pečati, žigovi i štambilji.

Skripte iz predmeta Uredsko poslovanje možete preuzeti ovdje (PDF dokument, 2 MB).

 

Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

1

Aktivnost u nastavi

0,5

Seminarski rad

   

Eksperimentalni rad

   

Pisani ispit

1*

Usmeni ispit

1*

Esej

   

Istraživanje

   

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

2

Referat

   

Praktični rad

0,5

Portfolio

   

 

   

 

   

 

   

 

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja

Nastavna aktivnost

     ECTS

Ishod učenja

Aktivnost studenata

Metode procjenjivanja

Bodovi

min

max

Pohađanje nastave

1

1-5

Prisutnost uz aktivno sudjelovanje

Evidencija

5

10

Aktivnost u nastavi

0,5

1-5

Sudjelovanje u raspravi

Rasprava i rješavanje zadataka tijekom predavanja

5

10

Pisani ispit*

1

1-5

Pisana provjera znanja

5 esejskih zadataka

20

30

Usmeni ispit*

1

1-5

Usmena provjera znanja

5 pitanja

20

30

Kontinuirana provjera znanja (kolokvij I + kolokvij II)

2

1-5

Pisana provjera znanja

5 esejskih zadataka po kolokviju

40

60

Praktični rad

 

0,5

1-5

Prisutnost uz izvođenje vježbi

Evidencija uz rješavanje konkretnih zadataka

10

20

Ukupno:

4

 

 

 

60

100

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

  1. Rajko, Odobaša, Uredsko poslovanje - tijela državne uprave Republike Hrvatske, e-skripte, internetske stranice Pravnog fakulteta u Osijeku, 2012.
  2. Uredba o uredskom poslovanju, NN 7/2009.

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

  1. Štefanija, Kasabašić, Uredsko polsovanje u primjeni i postupanje s podnescima stranaka u upravnom postupku, Novi Informator, Zagreb, 2011.

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Pismeni ispiti, usmeni ispiti, seminarski rad, rasprave, praktični rad, završni rad




 

UREDSKO POSLOVANJE - SEMINAR

Naziv predmeta

UREDSKO POSLOVANJE - SEMINAR

Nositelj predmeta

Izv. prof. dr. sc. Rajko Odobaša

Nastavu izvodi

Jelena Dujmović, mag. iur.

Studijski program

Stručni upravni studij

Status predmeta

Obvezni

Godina (semestar)

Treća godina (VI. semestar)

Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave

ECTS koeficijent opterećenja studenata

2

Broj sati (P+V+S)

(0+0+30)

 

Ciljevi predmeta

Osnovni ciljevi seminarske nastave su: a/ upoznati studente s metodologijom izrade seminarskih i završnih radova, b/ upoznati studente s različitim oblicima rada u nastavi – frontalnim, individualnim te grupnim načinom rada, c/ prilagoditi organizaciju izvođenja seminarske nastave na temelju ispitivanja želja i potreba studenata, d/ upoznati studente s različitim mogućnostima usmene prezentacije seminarskih uradaka – korištenje multimedija u izvođenju seminarske nastave, e/ potkrijepiti stečena teorijska znanja primjerima iz prakse, f/ upoznati studente s osnovnim elementima uredskog poslovanja u tijelima državne uprave, u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u pravnim osobama s javnim ovlastima te u oblicima trgovačkih društava, g/ upoznati studente s učinkovitim organiziranjem, pretraživanjem i pohranom dokumenata u upravnim i sličnim stručnim poslovima, h/ upoznati studente s kvalitetnim komuniciranjem sa strankama itd.

 

Očekivani ishodi učenja za predmet

Nakon završenog kolegija student će moći:

  1. Prepoznati metodologiju izrade seminarskih i završnih radova
  2. Definirati i primijeniti različite oblike rada u nastavi – frontalni, individualni te grupni način rada,
  3. Iznijeti vlastite želje i potrebe glede organizacije izvođenja seminarske nastave
  4. Koristiti različite mogućnosti usmene prezentacije seminarskih uradaka – koristiti multimedije u izvođenju seminarske nastave, potkrijepiti stečena teorijska znanja primjerima iz prakse
  5. Definirati temeljne pojmove uredskog polovanja
  6. Analizirati način obavljanja uredskog poslovanja obavljanja u tijelima državne uprave, u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u pravnim osobama s javnim ovlastima te u oblicima trgovačkih društava
  7. Usporediti i razlikovati način obavljanja uredskog poslovanja u upravi i drugim tijelima
  8. Izabrati odgovarajuću komunikaciju i pismenu korespodenciju sa strankama u upravi i drugim tijelima itd.

 

Sadržaj predmeta

  1. Povijesni razvoj i značaj uredskog poslovanja
  2. Načela uredskog poslovanja – zakonitost, ekonomičnost, uljudbenost i etičnost
  3. Uredsko poslovanje i službeno dopisivanje
  4. Tehnike i značaj govornog i pisanog komuniciranja u uredskom poslovanju
  5. Rad sa strankama u suvremenom uredskom poslovanju
  6. Podnesci i pismena u uredskom poslovanju
  7. Jedinstveno propisivanje i označavanje predmeta i akata u uredskom poslovanju
  8. Problemi javne uprave u RH s posebnim naglaskom na uredsko poslovanje
  9. Informatizacija i automatizacija uredskog poslovanja
  10. Elektronske uredske knjige, evidencije i obrasci
  11. Uloga e – ureda u poboljšanju kvalitete uredskih poslova
  12. Virtualni ured: virtualna organizacija, radni prostor i zaposlenik
  13. Čuvanje i arhiviranje spisa
  14. Primjena uredskih normi EU –e u hrvatskom uredskom poslovanju
  15. Suvremeno uredsko poslovanje u...(terensko istraživanje u jedinicama lokalne uprave i samouprave i upravnim organima)
  16. Novi propisi o uredskom poslovanju u RH
  17. Projekt elektroničkog uredskog poslovanja u RH
  18. Teme po odabiru seminarista

 

Obveze studenata

Redovito pohađanje seminarske nastave uvjet je za uredno izvršavanje propisanih obveza. O prisustvovanju studenata na seminarskoj nastavi vodi se redovita evidencija. Sažeto, osnovne obveze studenata su: a/ uredno pohađanje seminarske nastave, b/ izrada seminarskog rada i c/ usmena prezentacija istoga samostalno ili u grupi.

 

Praćenje rada studenata

Pohađanje nastave

0,5

Aktivnost u nastavi

0,5

Seminarski rad

0,5

Eksperimentalni rad

Pismeni ispit

   

Usmeni ispit

   

Esej

   

Istraživanje

Projekt

   

Kontinuirana provjera znanja

   

Referat

   

Praktični rad

Portfolio

   

Usmena prezentacija rada

0,5

 

   

 

 

Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja

Nastavna aktivnost

    ECTS

Ishod učenja

Aktivnost studenata

Metode procjenjivanja

Bodovi

min

max

Pohađanje nastave+aktivnost na nastavi

1

1-8

Prisutnost uz aktivno sudjelovanje

Evidencija

5

15

Izrada seminarskog rada

0,5

1-8

Izrada seminarskog rada

Procjena kvalitete izrađenog seminarskog rada

10

10

Usmena prezentacija rada

0,5

1-8

Usmeno izlaganje

Procjena kvalitete usmenog izlaganja

45

75

Ukupno:

2

 

 

 

60

100

 

Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

1. Odobaša, R. (2012) Uredsko poslovanje - tijela državne uprave Republike Hrvatske, e-skripte, stranice Pravnog fakulteta u Osijeku

2. Uredba o uredskom poslovanju, NN 7/2009

Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)

1. Kasabašić, Š. (2011) Uredsko poslovanje u primjeni, IV. dopunjeno i izmijenjeno izdanje, Novi informator d.o.o., Zagreb

2. Zakon o općem upravnom postupku, NN 47/09

3. Zakon o sutavu državne uprave, NN 150/11, 12/13

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija

Praćenje kvalitete i uspješnosti provjerava se praćenjem uspjeha studenata na seminarskoj nastavi, uspoređivanjem kvalitete pojedinačnih usmenih izlaganja i prezentacija te pisanih dijelova radova. Po završetku seminarske nastave provodi se anonimna anketa među polaznicima kroz koju se evaluira organizacija izvođenja seminarske nastave i nastavnika u cjelini, poticanje interesa kod studenata te relevantnost i kvaliteta dobivenih informacija.