Naziv predmeta |
UREDSKO POSLOVANJE | |
---|---|---|
Nositelj predmeta |
Izv. prof. dr. sc. Rajko Odobaša |
|
Studijski program |
Stručni upravni studij |
|
Status predmeta |
Obvezni |
|
Godina (semestar) |
Treća godina (VI. semestar) |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
4 |
Broj sati (P+V+S) |
(30+0+0) |
Ciljevi predmeta
Izložiti i protumačiti sustave uredskog poslovanja u RH i njihovu važnost za kvalitetno obavljanje glavnih poslova u organima (tijelima) uprave i stručnim službama Sabora i Vlade RH, Uredu Predsjednika Republike i drugim državnim tijelima, te u službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti; izložiti i proanalizirati organizacijsku strukturu pisarnice i pismohrana kao dijelova tijela i službi u kojima se najčešće odvija uredsko poslovanje; definirati i objasniti temeljne pojmove i načela uredskog poslovanja; izložiti i objasniti dijagrame radnji ili postupaka kroz koje se odvija uredsko poslovanje u tijelima državne uprave i drugim organima RH; demonstrirati na praktičnim primjerima i u stvarnom upravnom okruženju tijek odvijanja uredskog poslovanja u odabranom upravnom tijelu te pokzati i ukazati na važnost uredskog poslovanja kao skupa propisanih radnji za obavljanje glavnih poslova i zadaća upravnih i drugih državnih tijela.
Očekivani ishodi učenja za predmet
- Nakon završenog kolegija student će moći:
- Prepoznati važnost različitih sustava uredskog posloovanja za uredno, zakonito i ekonomično obavljanjeglavnih zadaća tijela i organizacija u svakom od sustava;
- Definirati i objasniti sadržaj i značenje glavnih pojmova i načela uredskog poslovanja u organijma uprave i drugim državnim tijelima, te službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti;
- Opisati i objasniti organizacijsku strukturu dijelova organa uprave i drugih tijela i pravnih osoba u kojima se najčešće i uglavnom odvija uredsko poslovanje;
- Izraziti i opisati sadržaj dijagrama svake od radnji kroz koje se odvija uredsko poslovanje;
- Koristiti i demonstrirati praktična znanja o tehnici sprovođenja uredskog poslovanja na svakoj od razina (radnji) uredskog poslovanja.
Sadržaj predmeta
Definicije uredskog poslovanja u užem, širem i najširem smislu;
- Sustavi uredskog poslovanja: u tijelima državne uprave, u pravosudnim organima i trgovačkim društvima;
- Pravni izvori reguliranja uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i stručnih službi Hrvatskoga sabora i Vlade Republike Hrvatske, Ureda predsjednika Republike Hrvatske i drugih državnih tijela, tijela i službi jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravnih osoba koje imaju javne ovlasti;
- Temeljni pojmovi uredskog poslovanja u tijelima državne uprave i drugim državnim tijelima, te tijelima i službama jedinica lokalne i regionalne samouprave;
- Načela uredskog poslovanja;
- Informatizacija uredskog poslovanja;
- Primitak, otvaranje i pregled pošiljki;
- Upisivanje pismena i vođenje uredskih evidencija (očevidnika);
- Dostava pismena u rad;
- Administrativno-tehnička obrada akta;
- Otpremanje akata;
- Rokovnih predmeta;
- Stavljanje predmeta u pismohranu i čuvanje;
- Pečati, žigovi i štambilji.
Skripte iz predmeta Uredsko poslovanje možete preuzeti ovdje (PDF dokument, 2 MB).
Praćenje rada studenata
Pohađanje nastave |
1 |
Aktivnost u nastavi |
0,5 |
Seminarski rad |
|
Eksperimentalni rad |
|
Pisani ispit |
1* |
Usmeni ispit |
1* |
Esej |
|
Istraživanje |
|
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
2 |
Referat |
|
Praktični rad |
0,5 |
Portfolio |
|
|
|
|
|
|
|
Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja
Nastavna aktivnost |
ECTS |
Ishod učenja |
Aktivnost studenata |
Metode procjenjivanja |
Bodovi |
||
min |
max |
||||||
Pohađanje nastave |
1 |
1-5 |
Prisutnost uz aktivno sudjelovanje |
Evidencija |
5 |
10 |
|
Aktivnost u nastavi |
0,5 |
1-5 |
Sudjelovanje u raspravi |
Rasprava i rješavanje zadataka tijekom predavanja |
5 |
10 |
|
Pisani ispit* |
1 |
1-5 |
Pisana provjera znanja |
5 esejskih zadataka |
20 |
30 |
|
Usmeni ispit* |
1 |
1-5 |
Usmena provjera znanja |
5 pitanja |
20 |
30 |
|
Kontinuirana provjera znanja (kolokvij I + kolokvij II) |
2 |
1-5 |
Pisana provjera znanja |
5 esejskih zadataka po kolokviju |
40 |
60 |
|
Praktični rad
|
0,5 |
1-5 |
Prisutnost uz izvođenje vježbi |
Evidencija uz rješavanje konkretnih zadataka |
10 |
20 |
|
Ukupno: |
4 |
|
|
|
60 |
100 |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
- Rajko, Odobaša, Uredsko poslovanje - tijela državne uprave Republike Hrvatske, e-skripte, internetske stranice Pravnog fakulteta u Osijeku, 2012.
- Uredba o uredskom poslovanju, NN 7/2009.
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
- Štefanija, Kasabašić, Uredsko polsovanje u primjeni i postupanje s podnescima stranaka u upravnom postupku, Novi Informator, Zagreb, 2011.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Pismeni ispiti, usmeni ispiti, seminarski rad, rasprave, praktični rad, završni rad
UREDSKO POSLOVANJE - SEMINAR
Naziv predmeta |
UREDSKO POSLOVANJE - SEMINAR |
|
Nositelj predmeta |
Izv. prof. dr. sc. Rajko Odobaša |
|
Nastavu izvodi |
Jelena Dujmović, mag. iur. |
|
Studijski program |
Stručni upravni studij |
|
Status predmeta |
Obvezni |
|
Godina (semestar) |
Treća godina (VI. semestar) |
|
Bodovna vrijednost i način izvođenja nastave |
ECTS koeficijent opterećenja studenata |
2 |
Broj sati (P+V+S) |
(0+0+30) |
Ciljevi predmeta
Osnovni ciljevi seminarske nastave su: a/ upoznati studente s metodologijom izrade seminarskih i završnih radova, b/ upoznati studente s različitim oblicima rada u nastavi – frontalnim, individualnim te grupnim načinom rada, c/ prilagoditi organizaciju izvođenja seminarske nastave na temelju ispitivanja želja i potreba studenata, d/ upoznati studente s različitim mogućnostima usmene prezentacije seminarskih uradaka – korištenje multimedija u izvođenju seminarske nastave, e/ potkrijepiti stečena teorijska znanja primjerima iz prakse, f/ upoznati studente s osnovnim elementima uredskog poslovanja u tijelima državne uprave, u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u pravnim osobama s javnim ovlastima te u oblicima trgovačkih društava, g/ upoznati studente s učinkovitim organiziranjem, pretraživanjem i pohranom dokumenata u upravnim i sličnim stručnim poslovima, h/ upoznati studente s kvalitetnim komuniciranjem sa strankama itd.
Očekivani ishodi učenja za predmet
Nakon završenog kolegija student će moći:
- Prepoznati metodologiju izrade seminarskih i završnih radova
- Definirati i primijeniti različite oblike rada u nastavi – frontalni, individualni te grupni način rada,
- Iznijeti vlastite želje i potrebe glede organizacije izvođenja seminarske nastave
- Koristiti različite mogućnosti usmene prezentacije seminarskih uradaka – koristiti multimedije u izvođenju seminarske nastave, potkrijepiti stečena teorijska znanja primjerima iz prakse
- Definirati temeljne pojmove uredskog polovanja
- Analizirati način obavljanja uredskog poslovanja obavljanja u tijelima državne uprave, u tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u pravnim osobama s javnim ovlastima te u oblicima trgovačkih društava
- Usporediti i razlikovati način obavljanja uredskog poslovanja u upravi i drugim tijelima
- Izabrati odgovarajuću komunikaciju i pismenu korespodenciju sa strankama u upravi i drugim tijelima itd.
Sadržaj predmeta
- Povijesni razvoj i značaj uredskog poslovanja
- Načela uredskog poslovanja – zakonitost, ekonomičnost, uljudbenost i etičnost
- Uredsko poslovanje i službeno dopisivanje
- Tehnike i značaj govornog i pisanog komuniciranja u uredskom poslovanju
- Rad sa strankama u suvremenom uredskom poslovanju
- Podnesci i pismena u uredskom poslovanju
- Jedinstveno propisivanje i označavanje predmeta i akata u uredskom poslovanju
- Problemi javne uprave u RH s posebnim naglaskom na uredsko poslovanje
- Informatizacija i automatizacija uredskog poslovanja
- Elektronske uredske knjige, evidencije i obrasci
- Uloga e – ureda u poboljšanju kvalitete uredskih poslova
- Virtualni ured: virtualna organizacija, radni prostor i zaposlenik
- Čuvanje i arhiviranje spisa
- Primjena uredskih normi EU –e u hrvatskom uredskom poslovanju
- Suvremeno uredsko poslovanje u...(terensko istraživanje u jedinicama lokalne uprave i samouprave i upravnim organima)
- Novi propisi o uredskom poslovanju u RH
- Projekt elektroničkog uredskog poslovanja u RH
- Teme po odabiru seminarista
Obveze studenata
Redovito pohađanje seminarske nastave uvjet je za uredno izvršavanje propisanih obveza. O prisustvovanju studenata na seminarskoj nastavi vodi se redovita evidencija. Sažeto, osnovne obveze studenata su: a/ uredno pohađanje seminarske nastave, b/ izrada seminarskog rada i c/ usmena prezentacija istoga samostalno ili u grupi.
Praćenje rada studenata
Pohađanje nastave |
0,5 |
Aktivnost u nastavi |
0,5 |
Seminarski rad |
0,5 |
Eksperimentalni rad |
Pismeni ispit |
|
Usmeni ispit |
|
Esej |
|
Istraživanje |
Projekt |
|
Kontinuirana provjera znanja |
|
Referat |
|
Praktični rad |
Portfolio |
|
Usmena prezentacija rada |
0,5 |
|
|
|
Povezivanje ishoda učenja, nastavnih metoda i ocjenjivanja
Nastavna aktivnost |
ECTS |
Ishod učenja |
Aktivnost studenata |
Metode procjenjivanja |
Bodovi |
||
min |
max |
||||||
Pohađanje nastave+aktivnost na nastavi |
1 |
1-8 |
Prisutnost uz aktivno sudjelovanje |
Evidencija |
5 |
15 |
|
Izrada seminarskog rada |
0,5 |
1-8 |
Izrada seminarskog rada |
Procjena kvalitete izrađenog seminarskog rada |
10 |
10 |
|
Usmena prezentacija rada |
0,5 |
1-8 |
Usmeno izlaganje |
Procjena kvalitete usmenog izlaganja |
45 |
75 |
|
Ukupno: |
2 |
|
|
|
60 |
100 |
Obvezatna literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
1. Odobaša, R. (2012) Uredsko poslovanje - tijela državne uprave Republike Hrvatske, e-skripte, stranice Pravnog fakulteta u Osijeku
2. Uredba o uredskom poslovanju, NN 7/2009
Dopunska literatura (u trenutku prijave prijedloga studijskog programa)
1. Kasabašić, Š. (2011) Uredsko poslovanje u primjeni, IV. dopunjeno i izmijenjeno izdanje, Novi informator d.o.o., Zagreb
2. Zakon o općem upravnom postupku, NN 47/09
3. Zakon o sutavu državne uprave, NN 150/11, 12/13
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija
Praćenje kvalitete i uspješnosti provjerava se praćenjem uspjeha studenata na seminarskoj nastavi, uspoređivanjem kvalitete pojedinačnih usmenih izlaganja i prezentacija te pisanih dijelova radova. Po završetku seminarske nastave provodi se anonimna anketa među polaznicima kroz koju se evaluira organizacija izvođenja seminarske nastave i nastavnika u cjelini, poticanje interesa kod studenata te relevantnost i kvaliteta dobivenih informacija.