Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama


Ustavne i političke znanosti

Naziv predmeta Nastavnik Predavanja Seminar Vježbe ECTS Status
Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama prof. dr. sc. Anita Blagojević 20 0 0 5 I

 

Ciljevi predmeta:

Temeljni cilj predmeta Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama je upoznavanje studenata s pojmom i djelatnostima javnog sektora, s naglaskom na potrebi ustrojavanja javnog sektora u kojemu će postojati optimalni odnosi između zadovoljavanja interesa i potreba građana u pojedinoj djelatnosti na razini lokalne i regionalne samouprave, s jedne strane, te s financiranjem, mrežom institucija, javnim ovlastima, upravnim nadzorom, s druge strane.

 

Očekivani ishodi učenja za predmet:

Nakon položenog ispita iz kolegija student će moći:

  1. objasniti djelatnosti koje čine javni sektor
  2. definirati pojam javnog sektora
  3. analizirati zakonodavstvo relevantno za javni sektor
  4. objasniti javne ovlasti u javnom sektoru
  5. interpretirati financiranje javnog sektora u lokalnoj i regionalnoj samoupravi.

 

Sadržaj predmeta:

Sadžaj predmeta Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama čine slijedeće tematske cjeline:

  • Definiranje pojma javni sektor – djelatnosti u okviru javnog sektora
  • Subjekti u okviru javnog sektora (korisnici usluga, davatlji usluga)
  • Ustrojbeni oblici u javnom sektoru (ustanove, trgovačka društva, udruge...)
  • Posebni interes u javnom sektoru
  • Normativno reguliranje javnog sektora
  • Javne ovlasti u javnom sektoru
  • Financiranje javnog sektora u lokalnoj i regionalnoj samoupravi
  • Upravni nadzor nad organizacijskim oblicima u javnom sektoru.

 

Obvezatna literatura:

  1. Ivanda, S., Ustrojstvo i djelovanje javnog sektora, I. i II., Pravni fakultet, Osijek, 2006.
  2. Mecanović, I., Ustrojstvo i djelovanje javnog sektora, Pravni fakultet, Osijek, 1995.
  3. Zakoni iz područja djelatnosti javnog sektora i lokalne i regionalne samouprave.

 

Dopunska literatura:

  1. Mecanović, I., Ekonomika društvnih djelatnosti, Informator, Zagreb, 1984.
  2. Gatarić, Đ., Djelatnosti od posebnog društvenog interesa i javna ovlaštenja, Narodne novine, Zagreb, 1986.
  3. Drucker, P., Nova zbilja, Liber, Zagreb, 1992.
  4. Jašić, Z., Uvod u ekonomiju obrazovanja, Informator, Zagreb, 1994.
  5. Pusić, E., Znanost o upravi, Narodne novine, Zagreb, 1998.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:

U fazi pripreme nastavnog programa, kvaliteta se prati kroz usporedbu sa sličnim programima koji se izvode na drugim fakultetima. U fazi izvedbe nastavnog programa, kvaliteta se prati kroz praćenje pohađanja nastave, te kroz komunikaciju sa studentima i praćenje rezultata ispita. Također, kvaliteta se prati putem anonimnih anketa s ciljem ispitivanja realizacije ishoda učenja, čiji se rezultati uzimaju u obzir za daljnje poboljšanje nastavnog programa i metoda izvođenja nastave. Nakon izvedbe nastavnog programa, kvaliteta se kontrolira praćenjem rezultata ispita,  anketom i (parcijalno) kontaktom sa studntima nakon završetka studija.