Naziv predmeta | Nastavnik | Predavanja | Seminar | Vježbe | ECTS | Status |
Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama | prof. dr. sc. Anita Blagojević | 20 | 0 | 0 | 5 | I |
Ciljevi predmeta:
Temeljni cilj predmeta Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama je upoznavanje studenata s pojmom i djelatnostima javnog sektora, s naglaskom na potrebi ustrojavanja javnog sektora u kojemu će postojati optimalni odnosi između zadovoljavanja interesa i potreba građana u pojedinoj djelatnosti na razini lokalne i regionalne samouprave, s jedne strane, te s financiranjem, mrežom institucija, javnim ovlastima, upravnim nadzorom, s druge strane.
Očekivani ishodi učenja za predmet:
Nakon položenog ispita iz kolegija student će moći:
- objasniti djelatnosti koje čine javni sektor
- definirati pojam javnog sektora
- analizirati zakonodavstvo relevantno za javni sektor
- objasniti javne ovlasti u javnom sektoru
- interpretirati financiranje javnog sektora u lokalnoj i regionalnoj samoupravi.
Sadržaj predmeta:
Sadžaj predmeta Javni sektor u lokalnim i regionalnim zajednicama čine slijedeće tematske cjeline:
- Definiranje pojma javni sektor – djelatnosti u okviru javnog sektora
- Subjekti u okviru javnog sektora (korisnici usluga, davatlji usluga)
- Ustrojbeni oblici u javnom sektoru (ustanove, trgovačka društva, udruge...)
- Posebni interes u javnom sektoru
- Normativno reguliranje javnog sektora
- Javne ovlasti u javnom sektoru
- Financiranje javnog sektora u lokalnoj i regionalnoj samoupravi
- Upravni nadzor nad organizacijskim oblicima u javnom sektoru.
Obvezatna literatura:
- Ivanda, S., Ustrojstvo i djelovanje javnog sektora, I. i II., Pravni fakultet, Osijek, 2006.
- Mecanović, I., Ustrojstvo i djelovanje javnog sektora, Pravni fakultet, Osijek, 1995.
- Zakoni iz područja djelatnosti javnog sektora i lokalne i regionalne samouprave.
Dopunska literatura:
- Mecanović, I., Ekonomika društvnih djelatnosti, Informator, Zagreb, 1984.
- Gatarić, Đ., Djelatnosti od posebnog društvenog interesa i javna ovlaštenja, Narodne novine, Zagreb, 1986.
- Drucker, P., Nova zbilja, Liber, Zagreb, 1992.
- Jašić, Z., Uvod u ekonomiju obrazovanja, Informator, Zagreb, 1994.
- Pusić, E., Znanost o upravi, Narodne novine, Zagreb, 1998.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:
U fazi pripreme nastavnog programa, kvaliteta se prati kroz usporedbu sa sličnim programima koji se izvode na drugim fakultetima. U fazi izvedbe nastavnog programa, kvaliteta se prati kroz praćenje pohađanja nastave, te kroz komunikaciju sa studentima i praćenje rezultata ispita. Također, kvaliteta se prati putem anonimnih anketa s ciljem ispitivanja realizacije ishoda učenja, čiji se rezultati uzimaju u obzir za daljnje poboljšanje nastavnog programa i metoda izvođenja nastave. Nakon izvedbe nastavnog programa, kvaliteta se kontrolira praćenjem rezultata ispita, anketom i (parcijalno) kontaktom sa studntima nakon završetka studija.