Naziv predmeta | Nastavnik | Predavanja | Seminar | Vježbe | ECTS | Status |
Uvod u sustav ljudskih prava | izv. prof. dr. sc. Anita Blagojević | 45 | 15 | 0 | 5 | O |
Ciljevi predmeta:
Razvijanje općih znanja o ljudskim pravima, pri čemu pod temama koje ulaze u opći korpus ljudskih prava podrazumijevamo cjeline u kojima se obrađuju definicije i podjele ljudskih prava, te sustavi njihove zaštite. Nastavno na razvijanje općih spoznaja o ljudskim pravima, nadovezuje se prikaz pravnog i institucionalnog okvira zaštite ljudskih prava u Republici Hrvatskoj, te prikaz temeljnih globalnih izazova i mogućnosti ljudskih prava.
Očekivani ishodi učenja:
Nakon završenog kolegija student će moći:
- definirati ljudska prava i objasniti podjele ljudskih prava,
- analizirati povijest ljudskih prava,
- interpretirati temeljne međunarodne dokumente iz domene ljudskih prava,
- opisati temeljne nacionalne propise iz domene ljudskih prava,
- interpretirati sustav međunarodne i nacionalne zaštite ljudskih prava.
Obvezna literatura:
- Smerdel, S., Sokol, S., Ustavno pravo, Narodne novine, Zagreb, 2009. (odabrana poglavlja),
- Andrassy, J. Et al., Međunarodno pravo, Školska knjiga, Zagreb, 2010. (odabrana poglavlja),
- Ustav Republike Hrvatske, NN 85/10. (pročišćeni tekst) i 5/14. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske,
- Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, NN 49/02 (pročišćeni tekst),
- Zakon o pučkom pravobranitelju, NN 76/12., i
- drugi relevantni propisi
Dopunska literatura:
- Razumijevanje ljudskih prava: Priručnik o obrazovanju za ljudska prava, Urednici: Wolfgang Benedek i Minna Nikolova; Mreža za ljudsku sigurnost, ETC Graz i Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo, 2005. (dostupno na besplatni download na: http://www.etc-graz.at/typo3/fileadmin/user_upload/ETCHauptseite/manual/versionen/croatian/RAZUMIJEVANJE_LJUDSKIH_PRAVA.zip/) – odabrana poglavlja,
- Blagojević, A., O ulozi ustavnih sudova postkomunističkih europskih država u tranziciji prema demokraciji: hrvatski slučaj, u: Ustavi i demokracija. Strani utjecaji i domaći odgovori, HAZU, Zagreb, 2012., str. 265-284.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:
Putem anonimne ankete koja će se provesti na početku i na kraju predavanja. U anketama će studenti na početku predmeta iznijeti što od njega očekuju i postoje li neke teme od posebnog interesa. Na kraju predmeta studenti će putem ankete moći iznijeti svoje stavove i razmišljanja o kvaliteti nastave, te dati svoje prijedloge, sugestije i kritike kako bi se ista poboljšala.