Uvod u sustav ljudskih prava


Ustavne i političke znanosti

Naziv predmeta Nastavnik Predavanja Seminar Vježbe ECTS Status
Uvod u sustav ljudskih prava izv. prof. dr. sc. Anita Blagojević 45 15 0 5 O

 

Ciljevi predmeta:

Razvijanje općih znanja o ljudskim pravima, pri čemu pod temama koje ulaze u opći korpus ljudskih prava podrazumijevamo cjeline u kojima se obrađuju definicije i podjele ljudskih prava, te sustavi njihove zaštite. Nastavno na razvijanje općih spoznaja o ljudskim pravima, nadovezuje se prikaz pravnog i institucionalnog okvira zaštite ljudskih prava u Republici Hrvatskoj, te prikaz temeljnih globalnih izazova i mogućnosti ljudskih prava.

 

Očekivani ishodi učenja:

Nakon završenog kolegija student će moći:

  1. definirati ljudska prava i objasniti podjele ljudskih prava,
  2. analizirati povijest ljudskih prava,
  3. interpretirati temeljne međunarodne dokumente iz domene ljudskih prava,
  4. opisati temeljne nacionalne propise iz domene ljudskih prava,
  5. interpretirati sustav međunarodne i nacionalne zaštite ljudskih prava.

 

Obvezna literatura:

  1. Smerdel, S., Sokol, S., Ustavno pravo, Narodne novine, Zagreb, 2009. (odabrana poglavlja),
  2. Andrassy, J. Et al., Međunarodno pravo, Školska knjiga, Zagreb, 2010. (odabrana poglavlja),
  3. Ustav Republike Hrvatske, NN 85/10. (pročišćeni tekst) i 5/14. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske,
  4. Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, NN 49/02 (pročišćeni tekst),
  5. Zakon o pučkom pravobranitelju, NN 76/12., i
  6. drugi relevantni propisi

 

Dopunska literatura:

  1. Razumijevanje ljudskih prava: Priručnik o obrazovanju za ljudska prava, Urednici: Wolfgang Benedek i Minna Nikolova; Mreža za ljudsku sigurnost, ETC Graz i Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo, 2005. (dostupno na besplatni download na: http://www.etc-graz.at/typo3/fileadmin/user_upload/ETCHauptseite/manual/versionen/croatian/RAZUMIJEVANJE_LJUDSKIH_PRAVA.zip/) – odabrana poglavlja,
  2. Blagojević, A., O ulozi ustavnih sudova postkomunističkih europskih država u tranziciji prema demokraciji: hrvatski slučaj, u: Ustavi i demokracija. Strani utjecaji i domaći odgovori, HAZU, Zagreb, 2012., str. 265-284.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:

Putem anonimne ankete koja će se provesti na početku i na kraju predavanja. U anketama će studenti na početku predmeta iznijeti što od njega očekuju i postoje li neke teme od posebnog interesa. Na kraju predmeta studenti će putem ankete moći iznijeti svoje stavove i razmišljanja o kvaliteti nastave, te dati svoje prijedloge, sugestije i kritike kako bi se ista poboljšala.