Naziv predmeta | Nastavnik | Predavanja | Seminar | Vježbe | ECTS | Status |
Osnove europskog prava | prof. dr. sc. Zvonimir Lauc | 60 | 0 | 0 | 6 | O |
U okviru predmeta Osnove europskog prava, studenti stječu znanja o:
- Europskoj Uniji
- Određivanje temeljnih pojmova i pravnih problema prava EU
- Povijest i teorije europske integracije
- Temelji ekonomskog ustava EU – slobode unutrašnjeg tržišta
- Izvori prava EU
- Institucije EU
- Učinci prava EZ u unutarnjem pravu država članica
- Postupci pred Europskim sudom i Sudom prvog stupnja
- Europsko građanstvo
- Zaštita temeljnih prava u EU
- Odnosi EU i država kandidatkinja/potencijalnih kandidatkinja
- Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju
- Vijeću Europe
- Osnivanje Vijeća Europe
- Tijela Vijeća Europe
- Europska Konvencija za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda
- Odnosi Vijeća Europe i EU.
Znanja i kompetencije koje se stječu predmetom:
Znanja i vještine koje se stječu na studiju nužni su budućim hrvatskim upravnim pravnicima za razumijevanje prava Europske unije i prava Vijeća Europe. Razumijevanje EU i Vijeća Europe pretpostavlja poznavanje glavnih elemenata i mehanizama te vrlo složene cjeline. Još jedan važan cilj izvođenje ovoga predmeta je pružiti praktične savjete o tome kako svakodnevno raditi na pitanjima vezanim uz EU i kako pristupit procesu oblikovanja politike koja se odvija u Bruxellesu.
Naime, najveći broj upravnih pravnika se po završetku školovanja zapošljava u državnoj 7 upravi. Kao državni službenici imaju obvezu pristupiti polaganju državnog stručnog ispita pri Ministarstvu uprave u Zagrebu. U okviru državnog stručnog ispita, kandidati su obvezni polagati ispit znanja iz predmeta ''Osnove sustava Europske unije''. Otuda je također vidljiva nužnost uvođenja ovoga predmeta.
Oblici provođenja nastave i način provjere znanja:
Nastava se izvodi na predavanjima i konzultacijama. Predavanja se izvode u okviru 4 sati nastave/izravnog kontakta tjedno između nastavnika i studenta. Redovito pohađanje nastave i polganje ispita donosi 6 ECTS. Konzultacije su individualne i grupne. Na individualnim konzultacijama nastavnik razgovara sa studentom o pravnoj problematici. Grupne konzultacije organiziraju se kada postoji interes grupe od 4 ili više studenata i na njima se diskutiraju unaprijed dogovorene pravne teme. Znanje koje se provjerava na ispitu odgovara znanjima i vještinama koje je student stekao na predavanjima i pripremama za predavanja. Znanje se provijerava tijekom nastave kroz interakciju nastavnika i studenata, te kroz pisani i usmeni dio završnog ispita.
Obvezna literatura:
- Hartley, T., Temelji prava Europske zajednice : uvod u ustavno i upravno pravo Europske zajednice., 2. hrv. izd. Rijeka : Pravni fakultet Sveučilišta, 2004. (odabrana poglavlja)
- Herdegen, M., Europsko pravo, hrv. izd. Rijeka : Pravni fakultet Sveučilišta, 2002. (Određena poglavlja iz Upravnog prava)
- Omejec, J., Vijeće Europe i Europska unija – institucionalni i pravni okvir, Novi informator, Zagreb, 2008.
- Materijali s predavanja (distribuirani na web stranici Katedre).
Dopunska literatura:
- Bodiroga-Vukobrat, N. / Barić, S., Povelja temeljnih prava Europske unije: s komentarom , Organizator, Zagreb, 2002.
- Ćapeta, T., Sudovi EU - Nacionalni sudovi kao europski sudovi, IMO, Zagreb 2002.
- Josipović, T., Načela europskog prava u presudama Suda Europske zajednice. Zagreb : Narodne novine, 2005.
- Rodin S., Ćapeta T., Goldner Lang I., Izbor presuda Europskog suda – gradivo za nastavu prava EU, Novi infromator, Zagreb, 2009.
- Rodin, S. i Ćapeta, T., Učinci direktiva EU u nacionalnom pravu s izabranim presudama Europskog suda u punom tekstu i komentarom, Pravosudna akademija, Zagreb, 2008.
Način polaganja ispita:
Ispit se polaže u pisanom i usmenom obliku.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti predmeta:
Kvaliteta se prati kroz usporedbu sa sličnim programima koji se izvode na drugim fakultetima (benchmarking). Kvaliteta se kontrolira praćenjem pohađanja nastave, te praćenjem reakcije studenata. Studenti se u svakom trenutku mogu obratiti nastavnicima s katedre, osobno ili putem elektronske pošte. Nadalje, nakon izvedbe programa studente se anketira o kvaliteti izvođenja nastave. Rezultati ankete uzimaju se u obzir pri izmjenama nastavnog programa i metoda izvođenja nastave.