Kapaciteti jedinica lokalne i regionalne samouprave


Ustavne i političke znanosti

Naziv predmeta Nastavnik Predavanja Seminar Vježbe ECTS Status
Kapaciteti jedinica lokalne i regionalne samouprave prof. dr. sc. Anita Blagojević 20 0 0 5 I

 

Ciljevi predmeta:

Cilj predmeta Kapaciteti jedinica lokalne i regionalne samouprave je upoznati studente s kapacitetima kojima raspolažu jedinice lokalne i regionalne samouprave, s naglaskom na kapacitetu odlučivanja. U tom smislu, podredni je cilj predmeta razviti, odnosno proširiti spoznaje studenata u pogledu tehnologije pripremanja, donošenja, primjene i kontrole propisa u Republici Hrvatskoj, pri čemu je akcent na propisima vezanima uz sustav lokalne i regionalne samouprave.

 

Očekivani ishodi učenja za predmet:

Nakon završenog kolegija student će moći:

  1. Definirati pojmove lokalna samouprava, dobro upravljanje, regulatorni sustav
  2. Objasniti kapacitete jedinica lokalne i regionalne samouprave
  3. Analizirati kvalitetu zakonodavstva Republike Hrvatske vezanog uz lokalnu i regionalnu samoupravu
  4. Objasniti tehnologiju pripremanja, donošenja, primjene i kontrole propisa u Republici Hrvatskoj
  5. Interpretirati moguća rješenja u cilju kvalitetnijeg zakonodavstva.

 

Sadržaj predmeta:

Sadržaj predmeta čine slijedeće tematske cjeline:

  1. Temeljni pojmovi (lokalna samouprava, globalizacija, europeizacija, dobro upravljanje, regulatorni sustav)
  2. Kapaciteti jedinica lokalne i regionalne samouprave – vrste
  3. Dobro upravljanje i kvalitetno zakonodavstvo
  4. Regulatorni sustav i lokalna samouprava
  5. Acquis Vijeća Europe i lokalna samouprava
  6. Tehnologija pripremanja, donošenja, primjene i kontrole propisa u Republici Hrvatskoj
  7. Hrvatska lokalna i regionalna samouprava u kontekstu europskih integracija – trendovi i izazovi.

 

Obvezatna literatura:

  1. Lauc, Z., Regulatorni sustav Republike Hrvatske, HAZU, Zagreb, 2011.
  2. Lauc, Z., Acquis Vijeća Europe i hrvatska lokalna samouprava, Pravni fakultet, Split, 2010.
  3. Lokalna samouprava, hrvatska i nizozemska iskustva, HILS, IKV, Osijek, 2006.
  4. Ustav Republike Hrvatske, NN 85/10. (pročišćeni tekst) i 5/14. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske
  5. Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15.
  6. Zakon o procjeni učinaka propisa, NN 44/17.

 

Dopunska literatura:

  1. Blagojević, A., Teritorijalna reforma hrvatske lokalne samouprave: ustavnopravne pretpostavke, Pravni vjesnik, br. 3-4, 2012.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:

Putem anonimne ankete koja će se provesti na početku i na kraju predavanja. U anketama će studenti na početku predmeta iznijeti što od njega očekuju i postoje li neke teme od posebnog interesa. Na kraju predmeta studenti će putem ankete moći iznijeti svoje stavove i razmišljanja o kvaliteti nastave, te dati svoje prijedloge, sugestije i kritike kako bi se ista poboljšala.