Ustav krize i ljudska prava


Ustavne i političke znanosti

  Naziv predmeta Broj sati Status   Nastavnik ECTS
  Ustav krize i ljudska prava 20 I   prof. dr. sc. Anita Blagojević 8

 

Ciljevi predmeta:

Predmet Ustav krize i ljudska prava ima za cilj pružiti cjelovit pregled odnosa izvanredno stanje – ustav krize – ograničavanje ljudskih prava. U skladu s tim, posebno se anticipira problematika očuvanja demokratskih sloboda u suvremenim uvjetima ugrožavanja nacionalne sigurnosti, koja je izuzetno zaoštrena u uvjetima ''rata protiv terorizma'' i donošenja antiterorističkog zakonodavstva u gotovo svim demokratskim zemljama nakon 11. rujna 2001. godine.

 

Očekivani ishodi učenja za predmet:

Nakon završenog kolegija student će moći:

  1. Definirati i razlikovati temeljne pojmove vezane uz izvanredno stanje
  2. Objasniti razloge i kriterije ograničavanja ljudskih prava
  3. Objasniti prirodu antiterorističkih zakona prije i nakon 11. rujna 2001. godine
  4. Analizirati problematiku izvanrednog stanja u Republici Hrvatskoj
  5. Interpretirati problematiku ograničavanja ljudskih prava kroz odabranu sudsku praksu Europskog suda za ljudska prava.

 

Sadržaj predmeta:

Predmet Ustav krize i ljudska prava čine slijedeće tematske cjeline:

  • temeljni pojmovi: ustav krize, izvanredno stanje
  • proglašavanje izvanrednog stanja i ograničavanje ljudskih prava – međunarodni kriteriji
  • proglašavanje izvanrednog stanja, ograničavanje ljudskih prava i Ustav Republike Hrvatske
  • ustav krize i antiterorističko zakonodavstvo
  • sudska praksa Europskog suda za ljudska prava vezana uz problematiku izvanrednog stanja i ograničavanja ljudskih prava.

 

Obvezatna literatura:

  1. Blagojević, A., Ljudska prava u kontekstu terorizma i antiterorizma, Pravni fakultet, Osijek, 2010.
  2. Ustav Republike Hrvatske, NN 85/2010. (pročišćeni tekst) i 5/2014. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske.

 

Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:

Putem anonimne ankete koja će se provesti na početku i na kraju predavanja. U anketama će studenti na početku predmeta iznijeti što od njega očekuju i postoje li neke teme od posebnog interesa. Na kraju predmeta studenti će putem ankete moći iznijeti svoje stavove i razmišljanja o kvaliteti nastave, te dati svoje prijedloge, sugestije i kritike kako bi se ista poboljšala.