Naziv predmeta | Broj sati | Status | Nastavnik | ECTS |
Ustav krize i ljudska prava | 20 | I | prof. dr. sc. Anita Blagojević | 8 |
Ciljevi predmeta:
Predmet Ustav krize i ljudska prava ima za cilj pružiti cjelovit pregled odnosa izvanredno stanje – ustav krize – ograničavanje ljudskih prava. U skladu s tim, posebno se anticipira problematika očuvanja demokratskih sloboda u suvremenim uvjetima ugrožavanja nacionalne sigurnosti, koja je izuzetno zaoštrena u uvjetima ''rata protiv terorizma'' i donošenja antiterorističkog zakonodavstva u gotovo svim demokratskim zemljama nakon 11. rujna 2001. godine.
Očekivani ishodi učenja za predmet:
Nakon završenog kolegija student će moći:
- Definirati i razlikovati temeljne pojmove vezane uz izvanredno stanje
- Objasniti razloge i kriterije ograničavanja ljudskih prava
- Objasniti prirodu antiterorističkih zakona prije i nakon 11. rujna 2001. godine
- Analizirati problematiku izvanrednog stanja u Republici Hrvatskoj
- Interpretirati problematiku ograničavanja ljudskih prava kroz odabranu sudsku praksu Europskog suda za ljudska prava.
Sadržaj predmeta:
Predmet Ustav krize i ljudska prava čine slijedeće tematske cjeline:
- temeljni pojmovi: ustav krize, izvanredno stanje
- proglašavanje izvanrednog stanja i ograničavanje ljudskih prava – međunarodni kriteriji
- proglašavanje izvanrednog stanja, ograničavanje ljudskih prava i Ustav Republike Hrvatske
- ustav krize i antiterorističko zakonodavstvo
- sudska praksa Europskog suda za ljudska prava vezana uz problematiku izvanrednog stanja i ograničavanja ljudskih prava.
Obvezatna literatura:
- Blagojević, A., Ljudska prava u kontekstu terorizma i antiterorizma, Pravni fakultet, Osijek, 2010.
- Ustav Republike Hrvatske, NN 85/2010. (pročišćeni tekst) i 5/2014. – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju stjecanje izlaznih znanja, vještina i kompetencija:
Putem anonimne ankete koja će se provesti na početku i na kraju predavanja. U anketama će studenti na početku predmeta iznijeti što od njega očekuju i postoje li neke teme od posebnog interesa. Na kraju predmeta studenti će putem ankete moći iznijeti svoje stavove i razmišljanja o kvaliteti nastave, te dati svoje prijedloge, sugestije i kritike kako bi se ista poboljšala.