Intervju kao metoda procjene u socijalnom radu
OPĆI PODACI O KOLEGIJU | |
---|---|
Naziv kolegija | Intervju kao metoda procjene u socijalnom radu |
Katedra radnopravnih i socijalnih znanosti i socijalnog rada | |
Broj ECTS bodova | 4 |
Nositelj kolegija | doc.dr.sc. Mateja Marić |
Zgrada, kabinet | Radićeva 13 61 |
Telefon | +385 31 224 561 |
mateja.maric@pravos.hr | |
Nositelj kolegija | doc.dr.sc. Mateja Marić |
Zgrada, kabinet | Radićeva 13 61 |
Telefon | +385 31 224 561 |
mateja.maric@pravos.hr |
OPIS KOLEGIJA |
---|
Sadržaj kolegija |
1. Studenti se upoznaju s obilježjima i definicijom intervjua kao metode prikupljanja podataka (dijagnostičkog intervjua). 2. Kroz vježbe i predavanja uočavaju najvažnije momente koji utječu na subjektivnosti i valjanost procjene prije, u tijeku i nakon intervjua. 3. Objašnjavaju se tri temeljne faze intervjua i njihovi elementi. 4. Praktično provode dijagnostički intervju specifične namjene na primjerima u tijeku vježbi i diskutiraju razlike intervjua u socijalnom radu sa specifičnim vrstama stranaka i korisnika socijalnih prava (funkcionalni intervju, forenzični intervju, intervju s traumatiziranom osobom, intervju s djetetom i sl.). Upoznaju se s ulogom osobe u pratnji u tijeku intervjua u socijalnom radu. |
Ishodi učenja kolegija |
definirati intervju kao kvalitativnu metodu procjene u socijalnom radu, opisati značaj stručno strukturiranih pitanja, odrediti tri temeljne faze intervjua za prikupljanje podataka, interpretirati specifične probleme subjektivnih momenata koje djeluju na procjenu u intervjuu, razlikovati pojmove razgovor, intervju i dijagnostički intervju, prepoznati najvažnije stručne sadržaje i strukturu pitanja u dijagnostičkom intervjuu, primijeniti intervju s problematičnim korisnikom, traumatiziranim korisnikom te intervju s osobama s invaliditetom, |
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | |
---|---|
☑ Predavanja ☐ Seminari i radionice ☑ Vježbe ☐ Samostalni zadaci ☐ Multimedija i internet | ☑ Obrazovanje na daljinu ☐ Konzultacije ☐ Laboratorij ☐ Terenska nastava ☐ Mentorski rad ☐ Provjera znanja |
NAČIN POLAGANJA ISPITA | |
☑ Usmeni ☑ Pismeni ☑ Kolokvij |
Ostalo: |
Dodatne činjenice |
---|
POPIS LITERATURE ZA STUDIJ I POLAGANJE ISPITA |
---|
Obvezna literatura |
Hajncl, Lj.. Psihologijski intervju – kvalitativna metoda prikupljanja podataka. 2018. Naklada Slap |
Kadushin, A. i Kadushin, G.. The social work interview. 2013. Columbia University Press |
Hajncl, Lj. i Vučenović, D. (Ur.). Intervju u socijalnom radu. 2023. Medicinska naklada |
Izborna literatura |
Willis, J. i Todorov, A.. First impressions: Making up your mind after 100 ms exposure to a face. 2006. Psychological Science, 17 |
McCarthy, J. i Goffin, R.. Measuring job interview anxiety: Beyond weak knees and sweaty palms. 2004. Personnel Psychology, 57 |
Ekman, P. i O'Sullivan, M.. Who can catch a liar?. 1991. American Psychologist, 46(9) |
GENERAL INFORMATION ABOUT THE COURSE | |
---|---|
Course title | Interview as a Method of Assessment in Social Work |
Chair of Labour and Social Security Law Sciences and Social Work | |
Number of ECTS credits | 4 |
Lecturer | doc.dr.sc. Mateja Marić |
Office Address | Radićeva 13 61 |
Telephone | +385 31 224 561 |
mateja.maric@pravos.hr | |
Lecturer | doc.dr.sc. Mateja Marić |
Office Address | Radićeva 13 61 |
Telephone | +385 31 224 561 |
mateja.maric@pravos.hr |
COURSE DESCRIPTION |
---|
Course content |
1. Students familiarize themselves with the characteristics and definition of an interview as a method of data collection (diagnostic interview). 2. Using exercises and lectures, they observe the most important moments that influence the subjectivity and validity of the assessment before, during and after the interview. 3. The three basic phases of the interview and their elements are explained. 4. They practically conduct a diagnostic interview for a specific purpose using examples during the exercises and discuss the differences between interviews in social work with specific types of parties and users of social rights (functional interview, forensic interview, interview with a traumatized person, interview with a child, etc.). They learn about the role of the facilitator during the social work interview. |
Course learning outcomes |
define the interview as a qualitative assessment method in social work, describe the meaning of expertly structured questions, determine the three basic phases of the interview for data collection, interpret the specific problems of the subjective moments that influence the assessment in the interview, distinguish between the terms conversation, interview and diagnostic interview, recognize the most important technical content and the structure of the questions in a diagnostic interview, use an interview with a problematic user, a traumatized user and an interview with people with disabilities, |
TEACHING METHODS | |
---|---|
☑ Lectures ☐ Seminars and workshops ☑ Exercises ☐ Independent tasks ☐ Multimedia and internet | ☑ Distance education ☐ Office hours ☐ Laboratory ☐ Field work ☐ Mentoring work ☐ Knowledge test |
EXAMINATION PROCEDURE | |
☑ Oral exam ☑ Written exam ☑ Colloquium |
Other: |
ADDITIONAL FACTS |
---|
LIST OF LITERATURE FOR STUDIES AND EXAMS |
---|
Required reading |
Hajncl, Lj.. Psihologijski intervju – kvalitativna metoda prikupljanja podataka. 2018. Naklada Slap |
Kadushin, A. i Kadushin, G.. The social work interview. 2013. Columbia University Press |
Hajncl, Lj. i Vučenović, D. (Ur.). Intervju u socijalnom radu. 2023. Medicinska naklada |
Optional reading |
Willis, J. i Todorov, A.. First impressions: Making up your mind after 100 ms exposure to a face. 2006. Psychological Science, 17 |
McCarthy, J. i Goffin, R.. Measuring job interview anxiety: Beyond weak knees and sweaty palms. 2004. Personnel Psychology, 57 |
Ekman, P. i O'Sullivan, M.. Who can catch a liar?. 1991. American Psychologist, 46(9) |