Osnove uprave
OPĆI PODACI O KOLEGIJU | |
---|---|
Naziv kolegija | Osnove uprave |
Katedra upravnog prava i znanosti | |
Broj ECTS bodova | 6 |
Nositelj kolegija | prof.dr.sc. Boris Bakota |
Zgrada, kabinet | Radićeva 13 5-17 |
Telefon | +385 31 224 507 |
boris.bakota@pravos.hr | |
Nositelj kolegija | izv.prof.dr.sc. Jelena Dujmović Bocka |
Zgrada, kabinet | Radićeva 13 Kabinet V |
Telefon | +385 31 224 507 |
jelena.dujmovic@pravos.hr |
OPIS KOLEGIJA |
---|
Sadržaj kolegija |
1. Uprava kao upravna organizacija i kao upravljanje 2. Razvoj uprave 3. Uprava u političkom sustavu 4. Birokratska vlast 5. Sredstva političkog nadzora uprave 6. Politika osoblja 7. Službenička etika 8. Planiranje u upravi 9. Vođenje u upravi 10. Komunikacije u upravi 11. Postupci u upravi 12. Nadzor u upravi 13. Uprava i korupcija 14. Građani u sustavu javne uprave 15. Ministarstvo unutarnjih poslova RH 16. Ministarstvo vanjskih poslova RH 17. Ministarstvo obrane 18. Ministarstvo financija 19. Ministarstvo pravosuđa 20. Lokalna samouprava i decentralizacija 21. Modernizacija i europeizacija hrvatske javne uprave 22. Upravljanje ljudskim potencijalima 23. Europski upravni prostor 24. Javne službe 25. Javni menadžment 26. Komparativna javna uprava 27. Suvremene upravne doktrine 28. Teorija organizacije 29. Upravljanje procesom decentralizacije 30. Višestupanjska uprava i regionalna uprava 31. E-uprava |
Ishodi učenja kolegija |
Očekuje se da studenti nakon položenog predmeta mogu: 1. definirati i objasniti temeljne pojmove u javnoj upravi 2. prepoznati ulogu uprave u društvu koja je determinirana općim društvenim razvojem, 3. razumjeti ulogu građana u upravi, 4. objasniti tendenciju porasta upravnih organizacija, tendenciju prema diferencijaciji (raščlanjivanju) upravnih organizacija, tendenciju prema profesionalizaciji uprave, tendenciju prema ograničavanju prinude u upravi te tendenciju prema informatizaciji uprave, 5. ocijeniti ulogu ljudi u upravi (upravni službenici u upravnim organizacijama, politički dužnosnici u upravi, službenički sustav, platni sustav u upravi, sustav napredovanja u upravi), 6. razjasniti pojam materijalnih sredstava, njihov oblik i režim raspolaganja, 7. definirati funkciju vodstva u upravnim organizacijama, javni menadžment, poslove vodstva u upravnim organizacijama, liste zadataka rukovoditelja, upravljanje i vođenje u upravnim organizacijama, 8. razjasniti popunjavanje upravnih organizacija rukovodećim osobljem, 9. analizirati razvoj javne uprave u Hrvatskoj i reforme javne uprave, 10. potkrijepiti stečena teorijska znanja primjerima iz prakse itd., |
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | |
---|---|
☑ Predavanja ☐ Seminari i radionice ☐ Vježbe ☑ Samostalni zadaci ☑ Multimedija i internet | ☑ Obrazovanje na daljinu ☑ Konzultacije ☐ Laboratorij ☑ Terenska nastava ☑ Mentorski rad ☑ Provjera znanja |
NAČIN POLAGANJA ISPITA | |
☑ Usmeni ☑ Pismeni ☑ Kolokvij |
Ostalo: |
Dodatne činjenice |
---|
POPIS LITERATURE ZA STUDIJ I POLAGANJE ISPITA |
---|
Obvezna literatura |
Pusić, Eugen. Nauka o upravi. 2002. Školska knjiga |
Pusić, Eugen. Upravni sistemi, svezak I. 1985. Pravni fakultet Zagreb |
Pusić, Eugen. Hrvatska središnja državna uprava i usporedni upravni sustav. 1977. Školska knjiga |
Koprić, Ivan i sur.. Europski upravni prostor. 2012. Institut za javnu upravu |
Izborna literatura |
GENERAL INFORMATION ABOUT THE COURSE | |
---|---|
Course title | Basics of Administration |
Chair of Administrative Law and Administrative Sciences | |
Number of ECTS credits | 6 |
Lecturer | prof.dr.sc. Boris Bakota |
Office Address | Radićeva 13 5-17 |
Telephone | +385 31 224 507 |
boris.bakota@pravos.hr | |
Lecturer | izv.prof.dr.sc. Jelena Dujmović Bocka |
Office Address | Radićeva 13 Kabinet V |
Telephone | +385 31 224 507 |
jelena.dujmovic@pravos.hr |
COURSE DESCRIPTION |
---|
Course content |
1. Management as an administrative organization and as management 2. Development of administration 3. Administration in the political system 4. Bureaucratic power 5. Means of political control of the administration 6. Personnel policy 7. Official ethics 8. Planning in the administration 9. Leadership in the administration 10. Communications in the administration 11. Procedures in the administration 12. Supervision in the administration 13. Administration and corruption 14. Citizens in the public administration system 15. Ministry of Internal Affairs of the Republic of Croatia 16. Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Croatia 17. Ministry of Defense 18. Ministry of Finance 19. Ministry of Justice 20. Local self-government and decentralization 21. Modernization and Europeanization of Croatian public administration 22. Human resources management 23. European administrative area 24. Public services 25. Public management 26. Comparative public administration 27. Contemporary administrative doctrines 28. Theory of organization 29. Management of the decentralization process 30. Multilevel administration and regional administration 31. E-administration |
Course learning outcomes |
After passing the course, students are expected to be able to: 1. define and explain basic terms in public administration 2. recognize the role of administration in society, which is determined by general social development, 3. understand the role of citizens in administration, 4. explain the tendency of administrative organizations to grow, the tendency towards differentiation (disaggregation) administrative organizations, tendency towards professionalization of administration, tendency towards limitation coercion in administration and the tendency towards computerization of administration, 5. evaluate the role of people in the administration (administrative officers in administrative organizations, political officials in the administration, official system, salary system in the administration, promotion system in the administration), 6. clarify the concept of material assets, their form and regime of disposal, 7. define the function of leadership in administrative organizations, public management, leadership tasks in administrative organizations, task lists of managers, management and leadership in administrative organizations, 8. clarify the filling of administrative organizations with managerial staff, 9. analyze the development of public administration in Croatia and public administration reforms, 10. to support the acquired theoretical knowledge with examples from practice, etc., |
TEACHING METHODS | |
---|---|
☑ Lectures ☐ Seminars and workshops ☐ Exercises ☑ Independent tasks ☑ Multimedia and internet | ☑ Distance education ☑ Office hours ☐ Laboratory ☑ Field work ☑ Mentoring work ☑ Knowledge test |
EXAMINATION PROCEDURE | |
☑ Oral exam ☑ Written exam ☑ Colloquium |
Other: |
ADDITIONAL FACTS |
---|
LIST OF LITERATURE FOR STUDIES AND EXAMS |
---|
Required reading |
Pusić, Eugen. Nauka o upravi. 2002. Školska knjiga |
Pusić, Eugen. Upravni sistemi, svezak I. 1985. Pravni fakultet Zagreb |
Pusić, Eugen. Hrvatska središnja državna uprava i usporedni upravni sustav. 1977. Školska knjiga |
Koprić, Ivan i sur.. Europski upravni prostor. 2012. Institut za javnu upravu |
Optional reading |